tirsdag den 29. maj 2012

Pileurt igen

Efter sidste års succes med Pileurten ville jeg prøve igen. Denne gang fik jeg vist taget dem lidt for store, for der var næsten kun store træagtige fibre i dem.

Jeg klippede stænglerne i 3-4 cm stykker og kogte med NaOH i næsten 4 timer. Stænglerne gik i stykker og gav nogle meget grove stængelstykker og lidt fibre, og sendte min stakkels blender på overarbejde. For at få det til at hænge sammen tilsatte jeg nogle abaca fibre fra starten og har fået noget papir med en meget flot struktur, der er meget forskellig på de to sider!

2012_05_Pileurt_med_abaca_bund


2012_05_Pileurt_med_abaca_top


Og så legede jeg videre ved at tilsætte nogle let kogte blomster fra en guldregn, også med en meget tydelig forskel på for og bagside.

2012_05_Pileurt_med_abaca_og_guldregn_bund

2012_05_Pileurt_med_abaca_og_guldregn_top

Ingen kommentarer:

Send en kommentar